Små forandringer i hverdagen kan hjelpe deg på vei til et lettere liv.

1) Spis hyppig og sunt


 Dette holder forbrenningen igang og gir deg overskudd gjennom hele dagen.Start med å kutte ut alt overflødig fett og sukker i kosten. Spis hver 3 time, sunne og små måltider. Hold deg til en spise dag i helgene. Mellommåltider er også en viktig del av prosessen Mager Kesam blandet med Fun Light saft, nøtter og bær er veldig godt og sunt når du trenger bare litt påfyll i magen.


2) Start dagen med frokost


Mange kaller dette for dagens viktigste måltid. Gir deg energi til hele dagen og starter maskineriet. Havregrøt kokt på vann er en ypperlig start på dagen, Mye fiber, god karbohydrat og jevn energi. Prov å tilsette eple biter eller noen få rosiner for smak. Prøv kanel og søtningsstoff som Canderell for variasjon.


3) Planlegg dagens måltider


Lag matpakker for dagen, så slipper du å gå for lenge uten mat, og havne i fella slik at det blir en baguett eller pølse på nærmeste kiosk.


Eksempel på enkle sunne måltider :


* Wok gryte som inneholder alt av grønnsaker med kylling, skinke eller biff kjøtt

*Kyllingsalat med alt av gønnsaker

*Tunfisksalat med alt av gønnsaker

*Kylling, ris og grønnsaker

*Karbonadedeig med tacokrydder og grønnsaker, ris og kesam med 1% fett.

*Fiske måltider med brokkoli og ris
Det er masse godt å lage , men her må man også være kreativ.


Kos deg med matlaging! Sunne matretter bør ikke nødvendigvis være kjedelig. det finnes mange spennende kokebøker  på markedet


4) Ta sats! Få regelmessig mosjon


For de av oss som har god viljestyrke er en morgenpromenade før frokost veldig bra for å forbrenne fett. Rask gange i 40-60 minutter. Ellers er det nødvendig med mye mosjon for å miste de uønskede kiloene. Finn en treningsform som passer for deg! Trening må være lystbetont for at du skal ha motivasjon til å fortsette, så det er viktig her at du ikke trener noe bare for at » du må»


5) Ha en slankevenn!


I en slankeprosess er det viktig ha noen å støtte seg på. Om du avtaler og følge et opplegg med en venn er det lettere holde seg motivert.


Før også loggbok over utviklingen din. Her på slankenett kan du både finne slankevenner og føre loggbok på vårt forum


 


Har du noen gode kom- i- form tips? Del det med oss i vårt diskusjonsforum!


Kilde : deler av artikkelen er tidligere publisert på vår partnerside www.iform.no