SPØRSMÅL & SVAR: Tar sit-ups hver dag, men magen forsvinner ikke. Hva skal jeg gjøre?













VEKTNEDGANG OG HVORDAN DU HAR DET: Det kan
være lurt å planlegge slanking slik at den ikke
kolliderer med dagliglivet ditt sitt innhold. Legg inn
slanking der det passer, og kutt ut slankingen der
det blir fullstendig skjæring. Det går fint an å slanke
seg selv om man av og til legger inn perioder med
mer mat.


Det vil være enklest å slanke seg i perioder av livet
ditt der du har størst mulig overskudd. Motsatt viser
dette beklageligvis at det er vanskeligere å slanke
seg dersom du opplever mindre eller lite glede fra
andre områder i livet.

Spørsmål:
Jeg er gutt som er ca 190 høy og veier rundt 94-95 kilo. Hver dag tar jeg over 100 sit ups, samtidig som jeg trener fotball nesten 3 ganger hver uke, men allikevel så har jeg en slags klump på magen som ikke forsvinner. Jeg føler liksom at jeg aldri blir noe mindre. Hva skal jeg gjøre?


Svar:
“Klumpen” på magen antar jeg er omtale av det underhudsfettet som du har der. Menn lagrer genetisk lettest og mest fett på magen i akkurat dette området.


Trening fører kun til at du forbruker mer kalorier, og er i seg selv intet slankemiddel. For å redusere kroppens underhudsfett, så må du redusere kaloriinntaket ditt under kroppens kaloriforbruk. Da vil du få slankeeffekt og kroppen vil begynne å forbruke sine fettreserver. På et tidspunkt vil fettet du har på magen din, redusereres og så forsvinne.


Det lar seg ikke gjøre å punktslanke magen. Du er nødt til å slanke deg slik at hele kroppens underhudsfett vil reduseres.


En mage som står ut, er noen ganger ikke bare på grunn av underhudsfettet som ligger i dette området. Tynntarmen kan lagre kalorier i det jeg omtaler som ernæringsvæske/grøt. Dette vil positivt kunne medføre pondus. Når du begynner å slanke deg, vil kroppen redusere både størrelsen på pondusen gjennom forbruk av ernæringsgrøten, samt gjennom forbruk av kalorier som ligger lagret som underhudsfett.