Hvis du hopper over frokost øker trangen til småspising om kvelden. Og da velger man ofte mer usunn mat med flere kalorier og vekten går oppover.






 

Hvis du hopper over frokost øker trangen til småspising om kvelden.Det er vist i flere studier at de som ikke spiser frokost, spiser mer om kvelden og da velger man ofte mer usunn mat med flere kalorier og vekten går oppover. 80 % av de som sliter med vekten, spiser ikke frokost. Har du dårlig tid om morgenen finnes det mange bra hurtig varianter. !


  Et par frukter er bedre enn ingenting. Hvis du har mulighet til å ta deg et par knekkebrød og et glass skummet melk på jobben så er det selvfølgelig ikke nødvendig å spise frokost med en gang du har stått opp


 


. Sans Go’morgen variantene har lite sukker og grov kornblanding og er en rask og sunn start på dagen. Kanskje det beste er å smøre frokostmatpakke dagen før eller hva med å sette vekkerklokken på 20 minutter tidligere så får du tid til både å lese avisen, tenne stearinlys, spise frokost og drikke en kaffekopp – det er faktisk veldig koselig å ta seg tid til å spise frokost


Skill mellom sult og sug.


Venn deg til å spørre deg selv om du er sulten eller om du rett og slett bare har lyst på ett eller annet. Hvis du bare har lyst på noe – er ”sugen” på et eller annet bør du prøve å finne ut hvor lenge dette suget varer og tenke på alternativer til hvordan du kan avfokusere denne lysten. Du bør prøve å finne ut hva det er som utløser “sug” hos deg og i hvilke sammenhenger du spiser uten egentlig å være sulten. Det neste du bør gjøre er å prøve å finne andre aktiviteter som alternativ for spisingen.