forskning bekrefter at myse protein inneholder unike egenskaper som hjelper mennesker å brenne underhudsfett raskt!






  forskning bekrefter at myse protein inneholder unike egenskaper som hjelper mennesker å brenne underhudsfett raskt! En studie på kroppsbyggere og personer som driver med trening med vekter har vist at de kan bruke myse/whey protein for å minske sulten og øke metthet følelsen samtidig som de spiser mindre kalorier!


Protein er mest kjent som det makronæringsemne som metter best-det er en av grunnene til hvorfor mat som inneholder mye protein gjør det lettere å forbrenne fett når man er på diett. En gruppe vitenskapsmenn fra UK har nylig bevist hvilken kraftig appetitt – nedsettende effekt myse har [1]


Forskningen gikk ut på at man hadde flere forsøksgrupper som tok proteintilskudd (myse/whey eller kasein) rett før måltider og man målte metabolit og hormonsvaret fra magetarmen etter måltiden. Hormoner som utsondres av tarmene er viktige for appetitten, disse hormoner signaliserer til hjernen at sulten er tilfredstilt eller om man skal fortsette å spise.


Resultatene fra forsøkene viste at når man tok en drink med myse/whey (48 g) innen de spiste en buffé, spiste de færre kalorier og sulten var mer tilfredstilt av måltiden sammenlignet med de personer som drakk en kaseindrikk.


Resultatene viste også at konsumeringen av myse/whey drinken før måltidet under en 3 timers periode etter ga en 28% økning av plasma aminosyre konsentrasjoner sammenlignet med kasein. Tenk på at høye aminosyrenivåer i blodet er nødvendig for å bygge mer muskelmasse. En høy konsentrasjon av essensielle aminosyrer i blodet utløser muskelproteinsyntesen og forårsaker mer muskelmasse etter styrketreningen. Myse/Whey er det beste proteinet for økning av sirkulerende aminosyrekonsentrasjoner.


Myse/Whey stimulerer hormoner som kontrollerer appetitten.
Resultatet av studien viser hvorfor myse/whey er et så bra protein for å senke sulten og kontrollere matinntaket. Når personene drakk myse/whey stimulerte to hormoner i tarmen i mye høyere grad; kolecystokinin (CCK) og glukagon-lik-peptid (GLP)-1. Gjennom å innta myse/whey økte CCK-nivåene med 60% og GLP-1 med 65% sammenlignet med om man drakk kaseintilskuddet.


Når personene inntok myse før maten, inntok de færre kalorier, men fikk en bedre metthetsfølelse etter måltidet. Vitenskapsgruppen konkluderte med at myse økte plasma aminosyre-nivået etter mat sammen med cck og glp-1 for å bedre metthetsfølelsen, da man hadde spist færre kalorier. Om du er på en diett, så legg dette på minnet!


Studien viste at om man inntar myse før et måltid, vil det gjøre dietten lettere! Drikk en mysedrikk før maten og du vil kjenne deg mettere med FÆRRE kalorier! Det vil si en diett som ikke er fullt så hard og tøff. Likevel har du større sjanser til å holde deg til din planlagte kost og få de resultatene du er ute etter, raskere!







  Enkelt, men bra for fettforbrenningen.
Bland  en liten porsjon myse/whey (20-30 g) i vann og drikk det 30 minutter før måltidene. Prøv på det en eller to ganger per dag, spesielt de gangene du sliter med sult (f.eks. på kvelden). Dette hemmer appetitten og tilfredsstiller sulten når du går på ett begrenset kaloriinntak. Best av alt du kan ta dette uten at det ødelegger det totale kaloriinntaket.


Gjennom å drikke en liten porsjon myse/whey før ett par av dine måltider per dag,vil det gjøre dietten din lettere slik at du kan oppnå de resultatene du er ute etter på kortest mulig tid.


Ref: 1. British Journal of Nutrition 89: 239-248, 2003


Artikkelen er fra vår partnerside  www.iform.no – kontakt Tverdal@iform.no ved spørsmål vedrørende denne artikkelen.


 


Diskuter artikkelen i vårt forum